Garantie:

U heeft op al uw aankopen fabrieksgarantie voor de periode zoals vermeld bij de artikelen en/of onder aan deze pagina.  Mocht een artikel defect zijn direct bij ontvangst, dan kunt u dit binnen 48 uur aan ons melden. Wij zullen dan direct voor een passende oplossing zorgdragen.

De garantie termijn geldt vanaf de eerste levering. Garantie wordt pas verstrekt na het moment van volledige betaling. Reparaties welke onder de garantie condities vallen zijn geheel kostenloos, mits met afdoende preventief en periodiek onderhoud heeft gepleegd. 

Uitgesloten van garantie zijn die delen en onderdelen, die niet direct van invloed zijn op het leveren van deze prestatie, zoals verlichting, glas, hang en sluitwerk, verwarmingselementen, zwenkwielen, branders, thermokoppels van gas apparatuur, deurrubbers, bedieningsknoppen, defecte netstroomkabel etc. Defecten voorkomend uit een stroomstoring, of reparaties verricht door anderen dan door ons aangewezen monteurs, komen niet in aanmerking voor garantie.

Wij staan in voor de deugdelijkheid en kwaliteit van de door ons geleverde goederen, voor een door ons aangegeven periode. Onze garantieverplichtingen strekken zich uit tot herstel/vervanging van gebreken welke onder de garantie vallen.

Fabrieksgarantie voorwaarden in Nederland per merk*

Alto-shaam: 1 jaar op onderdelen

Bartscher: 1 jaar carry-in garantie op onderdelen

Eissens FSE (grootkeukentechniek): 1 jaar volledig op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon tijdens normale werkdagen

Electrolux: 3 jaar volledig op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon tijdens normale werkdagen

EMGA (grootkeukentechniek): 1 jaar carry-in garantie op onderdelen

Foster: 2 jaar op materiaal- en/of constructiefouten, arbeidsloon en voorijkosten

Gamko: 1 jaar garantie op koeltechnische onderdelen, arbeid en voorrijkosten

Gastro-inox: 1 jaar carry-in garantie op aantoonbaere fabricagefouten.

Gastronoble:

1 jaar volledige garantie op alle apparatuur

2 jaar volledige garantie op Polar

5 jaar volledige garantie op True

Let op: grote apparaten worden op locatie gerepareerd. Alle tafelmodel apparatuur wordt bij u opgehaald door UPS en wordt bij Gastronoble gerepareerd. Binnen enkele dagen wordt dit gerepareerd en/of omgeruild.

Gram: 

5 jaar volledig (inclusief voorrijkosten, onderdelen en arbeidsloon)
Gram PLUS, Gram TWIN, Gram EURO, Gram MIDI, Gram GASTRO 07, Gram GASTRO 08, Gram BAKER
3 jaar volledig (inclusief voorrijkosten, onderdelen en arbeidsloon)
Gram PROCESS, Gram COMPACT, Gram CF
3 jaar (op onderdelen)
Gram MARINE
Hendi: 1 jaar Carry-in garantie op onderdelen

Henkovac: 6 maanden op onderdelen

Hupfer: 1 jaar op onderdelen

Hoshizaki: 2 jaar fabrieksgarantie

Multinox: 

24 maanden volledig op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon tijdens normale werkdagen, op alle koelingen uit de: 8450/8950 en 8489 groep

12 maanden volledig op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon tijdens normale werkdagen, op alle andere koelingen van Multinox

12 maanden op onderdelen indien koel- en vriescellen met koel- en vriesunit door derden worden aangesloten. Indien u kiest voor plaatsing door onze monteurs gelden de normale garantie voorwaarden.

12 maanden enkel op onderdelen op overige apparatuur

12 maanden carry-in garantie op tafelmodel apparatuur

Saro: 1 jaar Carry-in garantie

Winterhalter: 1 jaar garantie

Rhima: 1 jaar garantie

Let op: Voor België gelden afwijkende garantie voorwaarden!

Indien apparatuur wordt aangesloten door derden gelden de volgende voorwaarden:

HKL Horeca is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat door het zelf aansluiten of het aan laten sluiten door derden. Hier wordt geen garantie of vergoeding op verleend. U krijgt enkel garantie wanneer het apparaat deugdelijk door een erkend dealer of servicebedrijf is geplaatst.

Beschadigd of verkeerd product:

Controleer bij ontvangst van het artikel of het juiste product onbeschadigd en compleet afgeleverd is. Mocht dit niet het geval zijn, dan dient u zo snel mogelijk na ontvangst (uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst) aan ons te melden via mail of telefoon. Wanneer u een verkeerd of door transport beschadigd product heeft ontvangen, moet dat ook zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 48 uur worden gemeld. Bij voorkeur via mail. Indien dit niet geschiedt binnen de aangegeven termijn, zullen eventuele claims niet in behandeling worden genomen. 

Storingen:

Tussen 09:00 en 17:00 uur zijn wij telefonisch bereikbaar op +31 (0)850 220 020
Buiten kantooruren kunt u uw storing melden aan ons via mail : info@hklhoreca.nl

Meldt het telefoonnummer waarop u te bereiken bent, uw naam, en het apparaat die in storing staat. Wij melden ons dan z.s.m bij u, waarna we de storing kunnen inplannen of telefonisch kunnen verhelpen.

* Voor specifieke garantie voorwaarden verwijzen wij naar de website van de leverancier.

Klantenservice en snel contact opnemen

Snel regelen in uw account

Volg uw bestellingen, betaal uw facturen, bekijk  tegoeden en spaar punten op uw
bestellingen.

Snel contact opnemen?

We helpen u graag de juiste keuze te maken.
Onze klantenservice staat van 09.00 - 17.00 uur voor u
klaar.